jgn malu2 click yer..my nuffnang

Glitter Text
Make your own Glitter Graphics

Saturday, May 14, 2011

menu tghr...

Alhmdulilh... blogspot dah ok... smlm nk masukkan akun xbleh..risau plak taku2 ilang sumernyer...
hr ni cuti ....tp dah tgh2 bulan ni...cuti2 pun dok umah jer la...paling jauh pun pegi ekonsave dpn nun...hihi...pasar mlm jumaat smlm abahaiman belikan ikan... ktnyer murah...dia soh abiskan masak...tau dah klau bior lama2 lam peti tu mau xjd apa klau dah hr kejer karang...

xtaw nk masak aper... tengok bendi yg kat pokok blakg umah tu ader...bunga kantan pun dah ader 3 kuntum...tersa nk wat asam peda ler..cuma daun kesum jer kena gak beli..sbb masih kecik lagi...yg dulu tu dah abis..kering kontg...

godek2, tinjau2... ... maka terhasilah menu hr ni asam pedas ikan kembung aka temenung org utara sebut...sedap...tp kiter sket jer mkn...sbb ader lauk lain.... kiter org ikan kering mkn ngn sambal kicap letak cili... abis sepinggan...




lauk sampingan lain ...sayur campur jer...campur carot n kacang buncis...sedap jugak...ingat nk aiman a=mkn sayur2 ni...wat ler color2 gituw...tp susah nau nk dia makan sayur ni...umur dah 4taun ..taun dpn nk sekolah dah tp badan masih melidi...hiskkk risau kadang2 tu...dua 3 mulut jer mkn...pastu main jer lebih... terpikir apa la menu k bagi dia mkn byk...taw yg paling dia suker udang ...tp xkan hr2 udangkan...susah gak ler cm ni...

ok la,... beransur dulu ler yer.... klau sempat pa abis kejer2 umah ni nk BW kejap...insylh jumpa lagi...









1 comment:

openid said...

Sedapnye asam pedas..kalau kite asal asam pedas apa pun takpe..suka hirup kuahnya tu....:)
Ijan