jgn malu2 click yer..my nuffnang

Glitter Text
Make your own Glitter Graphics

Sunday, August 7, 2011

kuih tako

(perhatian;, n3 ini sebernarnyer telah ditulis sblum ini, xsmpt publish, hr ni baru smpt,,.. sooo kiranyer ini n3 tertunggak la er...)

kejap jer kan..sedar xsedar... dah seminggu lebih puasa ni..

minggu lepas adik2 blik bercuti... ader ler sket juadah2 air tgn kak ipar dorg ni.... dlm 2, 3 hr lepas jln2 kat dapur kwm2 maya ni... n singgah kat umah kak azlita, masam manis... memg slu intai2 menu nyer yg best2...dah ler gmbr lawa2... besttt jer nengok...tengok kak ita tunjukkan kuih tako ni...cantik sgt...tinggin nk buat...iklas ckp seumur idup xpernah wat, tmbh2 sarungnyer tu...
tmbh plak kak ita siap tunjukkan step2 nk wat sarungnyer tu... try..alhmdlh jadi...so terus arr buat...syukur jd sgt..


dan ini tara.... akhirnyer jd tepung pelita ku...n nk puji diri sendiri... rsnyer lagi sedap dr yg di jual...hihihi... tp rsnyer gak..pujian ni kena bagi kat kak ita..sbb sungguh ckp ...kiter ikut step kat ita wat mmg menjadi...n sedappp sgt...





sarungnyer wat xbyk sgt, n kiter wat 2 adunan dr resepi tu, ruper2nyer senang jer kan nk wat sarung tu...tmbh2 plak tengok pandan kat blakng umah yg rimbun rs geram nk wat sesuatu yg perlu byk daun pandan ni,

dah adunan nyer bnyk ader lebih sket so, yg belen tu... kiter masukkan lam cawan kecik2 n gelas puding tu...tp xder wangi ler...

psttt satu lagi nk pecah rahsia selam2 ni kiter tk pernah guna tepung hoe kew tu, ingt kan naper ler yer... rupanyer sbb guna tepung tu kuih cantik n wangi dan lagi sedap kan... ader balance tu , nk kena cari2 resepi ni , nk wat aper....



ok , klau yg tinggin nk tgok kuih tako asal dr kak ita, click sini yer. kiter dah print resepinyer..

jgn malu2 jgn segan2 kuih ni mesti di cuba lau tak rugi......




opss seblum tu, kak ita kt klau xder sengkuang cina , bleh guna buah pear so...kiter guna buah pear...tp pear ni sbnrnyer ijau...tp skrg ni camera ngna wat perangai2 manjanyer tu...hijau jd kuning plak...nyampah...




3 comments:

Lovely Kitchen said...

Salam ramadhan...sedapnya kuih tako...wangi dalam daun pandan..

zai@umiaiman said...

w'salam,sedap..daun pandan mmg wangi asli..

norsadira said...

sedapnya..nk cubalah,terima kasih untuk resepi ini. jemput singgah blog saya : http://dirawanhartawan.blogspot.my/